Nog 1 dag San Fransisco - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu Nog 1 dag San Fransisco - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

Nog 1 dag San Fransisco

Blijf op de hoogte en volg Inge

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Gister dachten we dat we vandaag alweer zouden vertrekken uit Berkeley, maar we hadden ons vergist, want we zouden hier 3 nachten slapen en er dus 2 volle dagen zijn. Dat krijg je met zoveel accomodaties in 1 reis. Dus deze dag is al snel weer volgepland. ´s ochtends rijden we niet in 15 minuten (volgens de beschrijving van de Airbnb) naar de stad SF, maar hier kan je rustig 45 minuten bijtellen. Voor de brug die we over moeten (Oceanbridge) staat net als gister weer een lange file en we moeten hier ook voor betalen. Nu maar 4 i.p.v (gister) 6 dollar. Onze navigatie brengt ons bij de Coint Tower op Telegraph Hill. Een toren gebouwd van de erfenis van een rijke amerikaanse, mrs. Coint. Voor we omhoog kunnen met de lift moeten we weer even wachten, maar eenmaal boven is het uitzicht adembenemend. We zien alle pieren, incl. Fishermans Wharf de zee insteken, we zien het kantorenpark met hun hoge gebouwen en we zien Lombard Street, waar we gister geweest zijn. Uiteraard ook alle bootjes als stipjes op de grote Pacific. Tot nu toe is er weinig geshopt en ik heb in een boekje gelezen dat je erg leuke winkeltjes hebt op Chestnut Road, dus dit wordt op Tomtom ingevoerd. De straat is snel gevonden, maar de winkeltjes zien we niet. De straat loopt zelfs dood. Tot Gerard op de kaart kijkt en ziet dat de straat nog een heel stuk doorloopt, maar dat je dan wel eerst met 2 bochten naar beneden moet rijden om vervolgens een stukje lager de straat te vervolgen. En ja hoor, daar zijn de winkels. We lopen wat rond en drinken ergens een ijskoffie (gewoon koude zwarte koffie met veel ijsklonten, dus niet met starbucks te vergelijken) de taartjes erbij waren wel lekker. De boetiekjes zijn leuk, maar we hebben er nog niets gekocht. Ik denk dat we een slag gaan slaan in Las Vegas, wat kleding betreft. De zon schijnt lekker, dus onze volgende stop, hadden we bedacht, is aan het strand naast het Golden Gate Park. Als we er bijna zijn begint de lucht te betrekken. Sowieso lag de Golden Gate brug vandaag ook al in de nevel. Toch is het niet erg koud en we strijken toch maar neer op Oceanbeach, om ons brood op te eten. Er is genoeg te zien. Van spelende hondjes tot surfende boys. De golven zijn hoog, dus het is vermakelijk om te kijken. Eind van de middag rijden we terug naar ons huisje en eten onderweg bij.... Ikea. We wisten niet dat deze in Amerika ook waren, inclusief zweedse gehaktballetjes en softijsje (voor 1 dollar). Als we eenmaal weer op Hearst Avenue in Berkeley zijn, lopen Gerard en ik nog even naar de grocerieshop voor wat boodschapjes voor morgen. De meiden liggen weer redelijk vroeg op hun bedjes boven en Gerard en ik slapen nu weer op het 2persoons luchtbed beneden in de kamer. In nederland zou Gerard nu al jarig zijn. Hier in Amerika moet hij nog een uurtje wachten voor ik hem kan feliciteren om 0.00 uur.

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.