Nog een dagje Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu Nog een dagje Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

Nog een dagje Las Vegas

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Heerlijk geslapen in ons Las Vegas Red Rock Hotelbed. Ontbijten doen we met cruesli , yoghurt en crackers in onze kamer. Vanochtend gaan we naar de Hoover Dam. Deze dam is gebouw van 1931 tot 1935 en voldoet nog steeds om heel Las Vegas van stroom te voorzien. Er is zelfs destijds een stadje gebouwd, genaamd Boulder City, waarin de werknemers woonden, die aan deze dam mee hielpen bouwen. Het is wel bloedjeheet, maar dit stond op het programma en wilden we niet missen. We doen geen rondleiding maar kijken op ons gemak een beetje rond en bewonderen dit mooie staaltje mensenwerk. Eenmaal weer terug in het hotel gaan Gerard en de meiden naar het zwembad. Ik voel me niet zo lekker en blijf even in onze koele kamer en slaap nog wat. ´s Avonds nemen we weer de shuttlebus naar de strip en kijken onze ogen weer uit naar alle glitter en glamour. Naar alle gekke gasten waarmee je op de foto kan, zoals, Marilyn Monroe die uiteraard boen een rooster haar rok op laat waaien, naar Spider man, de Minions, naar twee sterke body builders in marinebroek en marinepet die dames optillen of het niets is, naar een klein Michael Jacksonnetje die van zijn vader moet dansen en geld ophaalt, naar een verkleed hondje met zonnebril en naar de jongens van Kiss. We willen nog met de lift in de Eiffeltoren, (die ze nagebouwd hebben) omhoog, maar 88 dollar voor ons 4en vinden we toch iets te veel van het goede en foto’s hebben we inmiddels al genoeg, dus kijken we nog naar een mooie fonteinshow voor het Bellagio hotel. Heel veel tijd hebben we niet en van gokken hebben we geen kaas gegeten, dus we stappen weer op de bus terug naar ons hotel en slapen voor de 2e keer weer voortreffelijk!

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.