Santa Barbara en Los Osos - Reisverslag uit Los Osos, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu Santa Barbara en Los Osos - Reisverslag uit Los Osos, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

Santa Barbara en Los Osos

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Juli 2015 | Verenigde Staten, Los Osos

Vanochtend hebben we een heerlijk ontbijt met allerlei soorten broodjes, toast die je zelf kan maken, een eitje, koffie, thee, jus d´orange, jam, smeerkaas en cornflakes. Wel allemaal op papieren bordjes en schuimrubber bekertjes, maar dat mag de pret niet drukken. Juliet en ik duiken nog even in het zwembad. De zon staat al aan de hemel, maar overdag zorgt een verkoelend briesje ervoor dat het erg aangenaam aanvoelt. Nadat we alle koffers weer ingepakt hebben, stappen we in de auto om in het plaatsje Santa Barbara nog wat rond te lopen. Ik krijg nog een gratis advies over het gebruik van collageen onder m´n ogen tegen de rimpels (Waarom wordt ik hiervoor van straat geplukt?). Ook kijken we op de plaatselijke markt, waar je allerlei producten ziet die je op een franse markt bijv. niet tegenkomt. Veel zelf gemaakte spulletjes als jam, chutney, droogbloemen en vlees. Allerlei lekkere aroma’s stijgen hier op. Bij Starbucks drinken we een verkoelende frappucino. Al een tijdje rijden we weer en hebben we Santa Barbara met z’n mooie palmbomen, Stearn Wharf en fraaie State Street (De winkelstraat) en andere straatnamen met spaanse namen achter ons gelaten om op weg te gaan naar Los Osos vlakbij Morro Bay. Onderweg stoppen we nog bij Cachuma Lake, waar we een kwartiertje rond mogen kijken zonder 10 dollar parkeergeld te betalen. Hier worden weer wat mooie plaatjes geschoten. Op deze plek is ook nog een camping, waar mensen wat relaxen ver van de bewoonde wereld. Een kwartier is net lang genoeg om rond te kijken en onze comfortabele GMC brengt ons uiteindelijk om 13.45 in Los Osos waar we door Dianne en Alan worden verwelkomt. De Aribnb is erg comfortabel, heeft een overdekt zitje buiten (onder het balkon van onze gastheren), een mooie en schone keuken, leuke kamer met bigfatte TV en grote slaapkamer met 2 tweepersoonsbedden, opgemaakt met heel veel kussens en ruime badkamer. Alan noemt nog even de BBQ waar we gebruik van mogen maken. Dit lijkt ons een erg goed plan en even later lopen we in de supermarkt (Ralph’s) om vlees en toebehoren te kopen voor de BBQ. De prijs van de boodschappen valt nu redelijk mee, nadat Gerard vraagt om een kortingskaart en we Visitorscredit krijgen. De gasbbq wIIerkt sneller dan onze kolenbbq thuis en we kunnen snel aanschuiven voor onze avondmaaltijd. Het smaakt heerlijk. ’s Avonds rijden we nog naar Morro Rock een grote steile rots in zee vlakbij de kustlijn. Het is erg fris te noemen. Er staat veel wind en het motregent een beetje. Nog net op tijd zetten we Morro Rock op de foto, voordat hij door de mist wordt opgenomen. Op het strand lopen nog vogeltjes met een lange kromme snavel (we denken snipjes) en ook veel brutale zeemeeuwen. Als we terugrijden stoppen we nog even, want we zien opeens 4 zeehondenkoppies opduiken. Eenmaal terug bij de AIrbnb is het te koud om buiten te zitten en we kijken nog een filmpje met een lekker rood wijntje uit de fles die we van onze gastvrouw hebben gekregen. Onze ogen vallen dicht tijdens het kijken naar de film: “ Las Vegas” en we zoeken onze bedjes op.

• 27 Juli 2015 - 14:11

Koen, Judith, Senna, Benthe:

Hallo daar, leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken in the states! Doet me een beetje denken aan ons tripje naar Seattle, maar jullie zitten er nog midden in!

Hier gaat het gewone leven door. Senna en Benthe hadden wat tijd nodig om te wennen aan die vreemde lui in hun huis, maar na wat spelen was het helemaal goed. Eerste en tweede nacht hebben ze geregeld geblaft en afgelopen nacht ook, reden is ons onduidelijk. Verder gaat het allemaal prima. Eergister was het code oranje en vandaag regent het nog steeds. De dames lijken de regen niet erg te waarderen enb lijven bij het uitlaten op straat wachten tot we weer terug naar huis lopen. De zon gaat net schijnen, dus we gaan gauw weer naar buiten!

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Osos

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.