zee aquarium Monterey - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu zee aquarium Monterey - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

zee aquarium Monterey

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Het ontbijt was weer inbegrepen en smaakte heerlijk. Inclusief vers gebakken wafels, toast en broodjes. Vers fruit ontbreekt wel hier in de states, maar gelukkig hebben we zelf nog watermeloen. Het inpakken van de spullen gaat steeds sneller en we raken meer op elkaar ingespeeld. Voor toch nog een whale tour zijn we te laat, daarom besluiten we om naar het zee aquarium in Monterey te gaan. Dit schijnt het grootste aquarium in de States te zijn. En... idd we kijken onze ogen uit. Van mooi kleurrijke vissen, tot allerlei bijzondere kwallen ( nee niet die vervelende amerikaan) en aaibare roggen. Ook zijn er grappige pinquins, zee-otters en gotere vissen, als hamerhaai en tonijn. Om 11.30 uur worden er nogmvissen gdvoerd door een duikster die midden tussen de snel aangezwommen vissen zwemt. Wat kleine haaien happen wat aan haar duikbril en ze vindt dat zelf wel grappig. Tijdens het duiken verteld ze gelijk wat we zien, heel apart. Buiten kunnen we nog over de zee turen met verrekijkers en verteld een gids dat er whales te zien zijn. Ook schijnen er dolfijnen te zwemmen. Na enige inspanning zien we een enkele halve vin, maar daar blijft het bij. Wel is het leuk om al die mensen zo 'exited' te zien, als ze iets waarnemen. We drinken nog wat bij Bubba Gump en wie de film gezien neeft weet wie dit zijn... Dan als een speer op weg naar ons volgende adres in de wijk Berkely San Fransisco. We komen netjes op tijd aan bij de Airbnb van Christina en ik heb de code voor het slot van haar huis, dus hoe moeilijk kan het zijn? Maar helaas met de code die Juliet intikt gaat de poort niet open. En nu.. De enige optie is om het tel.nummer te bellen die ik in mijn chatberichten heb staan. Ene pillow is de organisatie die een aantal huisjes beheert en ik krijg iemand aan de lijn die ons probeert te helpen. Na enig heen en weer gebel blijkt dat we bij de verkeerde deur staan en we boven de trap op de code in moeten tikken. Ook dit lukt niet gelijk, maar de aanhouder wint en ja hoor het boxje met de code gaat open en daar ligt de sleutel van ons appartement. Het interieur klopt met de foto's op internet en het ziet er gezellig uit. Helaas wel zonder zitje buiten, maar dat had ik natuurlijk kunnen weten. We halen wat boodschappen in de grocerie outlet 1 minuut rijden bij ons vandaan en ik kook ' s avonds pasta waarbij ik gebruik maak van de kruiden de Christina in haar rommelige kastjes heeft staan. Best lekker. We kijken nog even in de buurt waar we uitzicht hebben op de Golden gate bridge in de verte en waar we wachten op de zon die ondergaat.

• 28 Juli 2015 - 08:59

Henk :

Hoi allemaal,
    Zo te zien zijn jullie volop aan het genieten. Al een hoop dingen gedaan in zo'n korte tijd. Goed te horen dat de accommodaties ook goed zijn. Hier hebben we veel nattigheid.
    De verslagen kopieer ik naar een word bestand, maar de meeste foto's krijg ik niet geopend en de enkele die ik wel kan openen zijn van een lage kwaliteit. De foto's bij het verslag sterren, sterren zijn van een goede kwaliteit.
    De foto's doe ik bij het verslag en dan stuur ik dit om de dag naar Pa en Ma.
    Nog veel plezier. groetjes uit Hoofddorp.

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.