Op weg naar Zion National Park - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu Op weg naar Zion National Park - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

Op weg naar Zion National Park

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Kanab

Vanochtend weer tijd om in te pakken, dus de “Bel-man” gebeld, die onze bagage op zo’n mooi chromen karretje op komt halen. In no-time uitgechekt en de rekening van de hapjes bij het zwembad betaald. We gaan op weg naar Zion park, zo’n 2,5 uur rijden. Om 12.00 uur zien we dat het in Utah (waar we nu zijn) al 13.00 is, dus onze horloge’s maar weer even aangepast aan deze plaatselijke tijd. We tanken even en nemen wat te eten bij de Burger King. Dan is het nog maar een klein stukje en we zijn in Springdale, waar we de auto parkeren. In onze informatie hebben we gelezen dat als je wil parkeren bij het Visitor’s centrum je de auto haast niet kwijt kan en dat er vanaf Springdale shuttlebussen rijden het park in. In het park zelf rijden deze bussen ook, omdat je er niet met je auto in mag. De bus is zonder airco dus alle ramen staan tegen elkaar open, maar we kunnen in ieder geval lakker zitten. We stappen uit bij de 3e busstop, waar een mooi uitzichtpunt is: “The Count of the Patriatchs” dit zijn 3 bergtoppen die vernoemd zijn naar de bijbelse aartsvaders: Abraham, Izak en Jacob. Imposant om te zien. Weer op de bus gehopt en de 4e stop er weer uit. Daar lopen we een korte trail naar de lower Emerald Pools (je hebt ook medium en upper Emerals Pools). Voor de meiden is de afstand naar deze pool net te overzien. Niet dat ze niet sportief zijn, maar ze klagen over de hitte en zwembad en bruin worden enzo (je kent dat wel). Een leuke wandeling met aan het eind een kleine waterval (meer waterdruppels in deze tijd van het jaar) waar je onderdoor kan lopen. Dan de bus weer terug het mooie Zionpark met zijn krijtrode rotsen uitgereden en bij onze auto weer uitgestapt. Ne enig zoeken naar de weg naar Kanab, waar onze volgende overnachting is komen we daar aan bij Quail Park Lodge. Na Red Rock weer een motel. Knus en klein en dit keer wel mooi schoon en goed verzorgd. Even later fietsen we op onze gratis fiets die bij dit motel staan naar de overkant waar een nieuw gezellig tapasrestaurantje zit. Onze serveerster doet er alles aan om het naar onze zin te maken en we eten verschillende hapjes. Een welkome afwisseling op de McDonald en de Burgerking. In de motelkamer bedenken we ons plan voor morgen en werken onze social media bij, want we hebben hier snelle wifi.

Verslag uit: Verenigde Staten, Kanab

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.