Alweer verder trekken, nu richting Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu Alweer verder trekken, nu richting Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

Alweer verder trekken, nu richting Grand Canyon

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Geen ontbijt included this time, daarom zelf wat op een bordje gelegd en opgegeten. We vertrekken om 8.30 uur al richting Flagstaff bij de Grand Canyon. Onderweg bij het plaatsje Page willen we nog naar the Horse Shoe Band, dit is een natuurlijk verloop in de rivier de Colorado in de vorm van een hoefijzer gevormd om een rots heen en we zouden graag Antelope Canyon zien. Mooi gevormde rotsspleten waarin het licht een mooi schouwspel geeft op de wanden. Dit laatste blijkt niet zo eenvoudig dan we denken. We hebben twee keer met de auto in de rij gestaan voor een kaartje. In de eerste rij stond een bord (vrij achteraan in de rij) dat de permit (toegang tot parkeerplaats) 8 dollar per persoon was. Oke niet echt goedkoop, maar te doen. Rijden we uiteindelijk bij het kassapoortje, kost het ook nog eens 40 dollar per persoon om een tour te doen naar deze canyon, terwijl wij dachten dat je er zelf wel rond kon lopen. Dus rechtsomkeert. De 2e aanbieder was goedkoper maar er moest cash betaald worden en dat hadden we niet op zak. Helaas dan maar naar the Horse shoe Band; dit was een aardig stukje bergafwaarts lopen, met als beloning een supermooi uitzichspunt op de rivier die ver beneden ons kronkelde. Wel weer de berg oplopen in het losse rode zand en in 37 graden ongeveer, maar ja dan heb je ook wat natuurlijk. Onderweg naar Flagstaff komen we in vreemde wolkenluchten en begint het ook nog te regenen. Het blijft bewolkt als we aankomen bij het motel; weer een ietwat verouderd motel, maar gelukkig wel schoon. Gister is er nog wat pizza overgebleven en die warmen we op in de magnetron, die tot nu toe in geen enkele motelkamer ontbrak. We gaan nog even het plaatsje Flagstaff in, een beetje westernachtig plaatsje met veel oude glorie, best leuk om te zien. In het motel kijken we film: “Water Mitty” en gaan op tijd slapen. Hier in Arizona is het weer een uur vroeger dan in Utah.

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.