sterren, sterren en nog eens sterren.. - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu sterren, sterren en nog eens sterren.. - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

sterren, sterren en nog eens sterren..

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 Juli 2015 | Verenigde Staten, Hollywood

We waren al weer vroeg bij de pinken om 7.00 uur al wakker en ondanks dat de wekker later stond, toch maar opgestaan om wat apparaten e.d in te stellen en op te laden. Juliet wil een vlog maken met filmpjes en foto's. Haar adres is: http://gerardinge.wix.com/california. Gelijk met skype even pa en ma gebeld en gemeld dat we goed aangekomen zijn en lekker geslapen hebben. Oma was blij om van ons te horen. Het was daar 17.00 uur in de avond. Zonder ontbijt op naar een klein winkelcentrumpje bij ons in de buurt, waar we breakfast namen bij de subway met flat en regular bread belegd met omelet en bacon en wat groenvoer. Weer in de auto gestapt om op zoek te gaan naar de sterren van Hollywood. Van onze Airbnb vandaan een aardig endje rijden, ongeveer 55 minuten door een drukke stad waar je toch wel af en toe 6 banen tot je beschikking hebt. Een pakeerplaats is snel gevonden, maar contact 20 dollar betalen konden we niet, omdat we geen cash geld op zak hadden. Dan maar op zoek naar een 7eleven een tankstation waar je hopelijk cashback kan krijgen ( extra geld terug bij kopen van iets). Helaas was 10 dollar het maximum, dus ook nog gepint met wat extra pinkosten. Uieindelijk vonden we een andere parkeerplaats waar het maar 10 dollar kostte en waar het niet ver lopen was naar de Walk of Fame. Dit is op Hollywood Boulevard, de straat met allemaal sterren als stoeptegel, waarin namen van bekendheden staan. Als we er een paar op de foto hebben gezet wordt Gerard voor de 4e keer aangesproken of we niet een tour willen maken. Deze keer zijn de tarieven wel te overzien en het aangebodene interessant, dus we besluiten om in het open busje met afdakje te stappen en belanden op de krappe achterbank. De chauffeur ratelt zijn praatje af terwijl hij ons samen met nog een handvol passagiers naar boven rijdt, waar we het HOLLYWOOD sign in de bergen kunnen fotograferen. Ook rijden we door Beverley hills waar huizen van veel "celebrities" staan, met prijzen tussen 3 en 5 mln. Hij vertelt zijn verhaal vermakelijk en lacht steeds om zijn eigen grapjes. Zo scheuren we over Rodeo Drive langs de meest luxe winkels als Prada, Gucci en Cartier. In deze straat willen de sterren graag gezien worden al kopen ze hun spullen een straat verderop waar de prijzen 20% lager zijn. Eenmaal weer terug op Hollywood Blvd. Zoeken we nog iets op voor de kleine trek en pitstop. Na een bewolkte ochtend is de zon er gelukkig weer bijgekomen. Vorrdat we de reis naar huis weer aanvaardden, gaan we nog naar het Griffith park, een groene oase midden in de stad, waar we het Observatory bezoeken een gratis museum over astronomie. Het is alweer 1900 uur als we thuiskomen met wat boodschappen uit de supermarkt. De keuken is vrij, dus we maken een meal met rijst, champingnons en paprika. Dit smaakt prima.Uitbuiken doen we door een stukje het klif af te lopen richting zee langs een mooie verlichte resort met restaurantje en zwembad. Nu het verslag maken en dan... onder de wol.

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.