In San Fransisco - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu In San Fransisco - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

In San Fransisco

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Vandaag hoeven we niet verder te reizen en hebben de hele dag tot onze beschikking om San Fransisco te verkennen. We ontbijten in ons huisje met een lekker gekookt eitje en om 9.15 zitten we al in de auto richting fietsverhuur downtown Ssn Fransisco. Nadat de auto in de parkeergarage is gezet, zijn de fietsen snel geregeld, want in nederland heb ik al een groupon besteld. Het is redelijk druk om te fietsen in deze drukke stad, maar Gerard loodst ons zonder moeite overal tussendoor e7n langs heen. Juul moet nog een fietshelm op omdat ze nog geen 18 is en dat vindt ze niet heel leuk, maar als ze het niet doet riskeert ze een boete van 150 dollar. We komen aan bij Fisherman' s Wharf en zien vlonders vol met zeeleeuwen ook weer met zijn allen op een kluitje. Natuurlijk weer mooie shoots en filmpjes gemaakt. Een heel stuk langs de boulevard gefietst en ons doel de Golden gate bridge komt steeds dichterbij. We willen nog even met zn 4tjes op de foto met de brug op de achtergrond en een aardige amerikaan met baseballpet wil de foto wel nemen. Als we checken of hij goed gelukt is, zien we geen beeld in het display en blijkt dat de sd-card nog in de laptop in het huisje zit. Balen :( Gelukkig hebben de meiden en ik nog wat foto'stumbler aco's die we e op onze mobiel gemaakt van alles wat we hiervoor gezien hebben. We fietsen tot over het midden van de brug ( wel erg hoog hoor..) en keren dan weer terug. De zon schijnt lekker en de brug , die vaak in de mist hangt is nu heel helder.
Inmiddels beginnen we onze billen te voelen, maar Chinatown en Lombard street staat nog op ons programma. Eerst maar onze gesmeerde broodjes gegeten en wat gedronken. Lombard street komen we als eerste tegen. Dit is een lange straat waarvan een onderdeel daarvan zo steil (24%) is dat ze er 8 korte haarspeldbochten in gemaakt hebben, waar je maar 8 mijl per uur over mag rijden.Om er te komen is al een een hele klim en wij meiden stappen halverwege af om te gaan lopen met de fiets aan de hand. Gerard vindt het wel een uitdaging en haalt de top op zijn janboerenfluitjes. Juliet en Gerard lopen de trappen even omhoog van het kronkelstraatje en Miek en ik puffen nog wat uit. Eenmaal weer met zn 4tjes lopen we nog door China town, maar we vinden hier niet zoveel aan. Het doet en beetje goedkoop en kitcherig aan allemaal. Tenslotte drinken we nog iets en brengen de fietsen weer terug bij de verhuur. we willen een ander route terug rijden, die misschien wel een beetje om is, maar dan zien we SF weer vanaf een andere kant en rijden we over 2 andere bruggen om weer in Berkely te komen, aan de andere kant van de baai. Hadden we het maar niet gedaan. Alleen maar file, file en nog meer file, dus we doen er nu meer dan 2 uur over. De taco's komen daarom ook wat later op tafel thuis, maar smaken des te beter. Vanavond gaan we niet meer weg, maar zijn voldaan na zo' n intensieve dag SAN FRANSISCO!

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.