ons laatste overnachtingsadres - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu ons laatste overnachtingsadres - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

ons laatste overnachtingsadres

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Heerlijk geslapen na dat warme badje van gisteravond. Het onbijt nuttigen we buiten waar de zon al aardig zijn best doet. Alles weer ingepakt en op weg naar Joshua Tree Park, maar 5 miles bij ons vandaan. Het park is redelijk overzichtelijk en bestaat voornamelijk uit (uiteraard) Joshua trees vernoemd naar Jozua uit het oude testament, die met zn armen gespreid staat. Ook veel andere woestijnplanten zoals yucca's en cactussen zien we op onze route. Vreemd gevormde rotspartijen worden op de gevoelige plaat vastgelegd. We stappen uit bij waar we volgens de plattegrond Barkers Dam kunnen vinden. Hiervoor moeten we 1 mijl lopen. We zien onderweg nog kleine salamanders en leuke vogeltjes. De dam zelf stelt niet heel veel voor, omdat het water bijna opgedroogd is, maar we hebben weer even beweging gehad, als afwisseling op ons autozitten deze dag. We blijven niet heel lang rondrijden in het park, want we willen graag op tijd in San Diego zijn vandaag en het is nog wat uurtjes rijden. Even getankt en een ijsje bij de Mac gehaald en weer op weg. Het landschap wat voorbijtrekt is niet zo droog en heuvelachtig meer en wordt wat groener. Om 1500 uur arriveren we na het rijden in een ietwat chaotisch rijdend verkeer, de laatste kilometers. Na een paar keer aanbellen bij Bixi onze host van de Airbnb, doet ze open en meldt ons dat het huisje nog niet schoon is en we er pas om 1600 uur in kunnen. Oke en nu? We moeten de auto voor 1630 terugbrengen en omruilen voor een cabrio bij het vliegveld. Maar dat gaat niet lukken als we pas om 1600 in het huis mogen. Ik bel Bixi nog even om te vragen of de bagage wel vast binnen mag staan omdat dit niet in de cabrio gaat passen. Dat vindt ze goed gelukkig en dan op naar het vliegveld, waar alles wat omruilen betreft vlot verloopt. De cabrio is een rode chevrolet, waar Gerard wel wat in ziet geloof ik.. we rijden met nog wat losse bagage in de cabrio en op google maps van Mieke op d'r telefoon weer terug naar het huisje en doen onderweg nog wat boodschappen voor de nasi die ik vanavond wil maken. Het laatste stukje doen we het dak er nog af, waarbij het naar van de meiden niet echt op zn plaats blijft zitten. Wel leuk natuurlijk zo'n cabrio!
Bij het huisje krijgen we een rondleiding van Bixi in haar ruime huis met een beneden en boven, 2 patio's en ruime keuken, waar zij ook soms gebruik van maakt. Na net eten worden er plannen gemaakt voor de invulling van de laatste paar dagen. Shoppen en zonnen staat op het verlanglijstje. We gaan het zien..

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.