Relaxen in San Diego - Reisverslag uit La Jolla Shores, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu Relaxen in San Diego - Reisverslag uit La Jolla Shores, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

Relaxen in San Diego

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 Augustus 2015 | Verenigde Staten, La Jolla Shores

Shoppen dus en boodschappen. Na het ontbijt gaan we met behulp van tomtom en google maps op weg naar western Horton Plaza. Volgens Mieke een shopping mall in downtown San Diego. En inderdaad het is toch nog eventjes zoeken en vragen, maar dan vinden we het bewuste winkelcentrum. Het is leuk opgezet met verschillende verdiepingen en niet overdekt. Een antal leuke shopjes binnengeweest met de meiden. Gerard bleef buiten in het zonnetje wachten en was meer geïnteresseerd in de verschillende contructies en het zonnetje, die na wat bewolking erbij was gekomen. Degene die het meest koopt ben ik (zei de gek). Mieke scoort wel een leuk jurkje, Juliet nog een kettinkje, en, Gerard koopt nog een lekker luchtje, maar dat was het dan wel. Op weg naar La Jolla, een van de stranden van San Diego. Bixi heeft ons hier gisteren al wat over verteld. Lekker het dak van de cabrio open, zodat het haar van de meiden achterin alle kanten opwaait. Het is weer even zoeken, maar dat zijn we gewend deze vakantie. We zien ook bordjes La Jolla cove en als het goed is kunnen we daar zeeleeuwen zien, dus na een parkeerplaatsje wat verder weg gevonden te hebben lopen we daarheen en zien inderdaad wat zeeleuwen op een rots. Ook zijn er Pelikanen, aalscholvers en meeuwen te zien, maar we kunnen er niet heel dichtbij kmen zoals Bixi ons verteld had. Dan eerst maar ergens aangeschoven voor een mini pizza, want we hebben dit keer zelf geen lunch meegenomen. Het is al wat later op de middag als we eindelijk een nieuw parkeerplaatsje vinden na wat heen en weer gerij en we op het strand van La Jolla neerploffen. Nog even heerlijk genoten, tot de zon bijna onderging. Het ritje terug is fris met het open dak, maar we kunnen zo wel wat mooie plaatsjes schieten van de zon die nu echt bijna onder is. Toch weer even langs de kust gereden, want volgens gerard hadden we vanmiddag niet op de goede plek bij de zeeleuwen gestaan. En hij kreeg gelijk want na handig sturen, kwamen we bij de echte zeeleuwenrock, Je kon op de lucht afgaan want die was niet te harden. Maar leuk was het wel, want je kon een stukje naar beneden lopen en de zeeleeuwen, waarvan de meesten op een rots lagen te drogen, op een afstand van 5 meter benaderen. We waren overigens niet de enigen die dit deden. Weer in de auto is Juliet weer uitgebreid aan het filmen voor haar “vlog”, die ze trouw elke avond in elkaar monteert en op haar website zet. We eten nog een keertje nasi, want de ingrediënten die we gister gekocht hebben moeten op voor we weggaan woensdag. Dan nog even douchen en chillen en het is alweer bedtijd..

Verslag uit: Verenigde Staten, La Jolla Shores

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.