Grand Canyon in het water - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu Grand Canyon in het water - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Inge Steenbeek - WaarBenJij.nu

Grand Canyon in het water

Door: 7 augusts

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

De dag begint weer vroeg want vandaag gaan we naar de Grand Canyon. Als we ontbeten hebben in het motel, halen we nog even een sandwich voor vanmiddag en wat chipito´s bij een tankstation en rijden in 1,5 uur naar de South Rim. Na even in de file te staan om onze annual pas te laten zien, rijden we door naar de parkeerplaats van het visitor centre. Daar gaan Gerard en ik even kijken wat het handigst is om te gaan doen. Omdat er vanaf het visitor centrum ook bussen rijden met vershcillende kleuren lijnen en je overal in en uit kan stappen besluiten we met de blue line en een stukje met de red line te rijden en vanaf daar een stuk langs de rim te lopen. We gaan in de rij staan voor de blauwe buslijn en de bussen rijden af en aan, dus we hoeven niet lang te wachten of we kunnen instappen. Het plan gevolgd en een leuk stukje langs de rim geopen. De grijze luchten en af en toe geflits beloofd echter niet zoveel goeds en even later begint het te druppelen en gaat het steeds harder regenen. Daarbij onweert het ook. Even onder Gerards jas geschuilt, die hij gelukkig mee had. Juliet had mijn jas aan en Miek en ik hadden een vestje over ons hemd gedaan, maar al met al regenden we toch aardig nat. Al snel kwam de rode bus er weer aan en waren blij dat we in konden stappen. Het ging nog harder regenen en de buschauffeur had de opdracht gekregen om de `rim` te evacueren, dus waar hij maar kon stopte hij om mensen in te laten stappen. Eruit mochten we niet en hij bleef een beetje de rode route rijden tot het droog was. Ook stapte er nog een moeder met dochtertje en zoontje in met fietshelmen op. Hun 3 fietsen konden voorop de bus. Vader kon helaas niet mee, want er was geen plek voor zijn fiets. Het meisje was erg bang geweest voor het onweer en ze waren natuurlijk niet blij dat hun vader niet mee kon in de bus. Verder waren alle mensen die instapten erg blij dat ze mee konden. Dit geeft toch een soort samenhorigheidsgevoel over alle grenzen van landen heen. Het werd droog en we stapten uit om toch maar naar het visitor centrum terug te rijden met een rechtstreekse expresse bus. Daar begon het weer te druppelen en in het visitor centrum zagen we aan de weersvoorspelling dat het vandaag niet meer droog ging worden. We baalden ontzettend, want we hadden weinig tot niets gezien van de Grand Canyon, maar om door de regen en onweer te lopen was natuurlijk geen optie. Dus nog even een film bekeken en besloten om weer naar huis te gaan. Onderweg kreeg ik het idee dat we wel even naar Wallmart konden gaan, want daar hadden we vorige keer in Fresno niet erg lang rondgekeken. Gerard zette Juliet en mij daar af (in Flagstaff) en reed met Mieke door naar het motel. Zij hadden niet zo’n zin. Juliet en ik deden wat boodschappen voor morgen en kochten lasagna voor in de magnetron voor vanavond. Even later pikte Gerard ons weer op, We hadden naast boodschappen ook nog een sporttas voor Juliet gekocht en wat anders leuke hebbedingetjes. Thuis aten we de lasagna en keken nog een leuke film op t.v. De nieuwe plannen voor morgen zijn gemaakt. Om 6.00 uur ontbijten, om 6.30 vertrekken, opnieuw naar de Grand Canyon. De weersvoorspelling is goed en we willen toch wel meer zien als vandaag. We moeten morgen ook op weg naar Joshua Tree wat ook nog wat uurtjes in beslag neemt. Dus we gaan op tijd slapen.

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Nu kan het nog, de meiden hebben nog net de leeftijd dat ze met ons meegaan op vakantie. Maar het vooruitzicht op een reis door Californië laat geen een kind zich ontzeggen denk ik..
De wens om naar het westen te vliegen bestond al een tijdje en daarom dit jaar de knoop maar doorgehakt en in februari de vliegreis geboekt. Dit was 1 van de eerste bouwstenen van onze vakantie naar het westen van Amerika. de rest zoals autohuur, accomodatie enz. volgden daarna. Al hadden we zelf het idee dat we mooi op tijd waren, was het toch moeilijk om vlakbij of in Yosemite National Park en Grand Canyon een overnachtingsadres te boeken. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen boeken al is dit wat verder rijden. Ons vervoer in CA (Californië) is een Jeep Grand Cherokee. Die zal later op de foto´s wel voorbij komen. Maandag en vandaag waren we al vrij (de meiden al wat langer natuurlijk), zodat we gisteren het meeste al ingepakt hebben. Vandaag zijn we als een witte tornado het huis doorgegaan om onze gasten die op de honden gaan passen tijdens onze afwezigheid een schoon welkom te heten. Vanochtend online ingecheckt, erg spannend allemaal. De stoelen van de vlucht naar Londen konden we zelf kiezen, de stoelen naar Los Angeles waren al voor ons besproken (met zn 4en in het midden..) Etickets check, Esta-formulier check, paspoorten check, Creditcard check. We zijn er klaar voor.